Pages

Thursday, January 19, 2012

The Second Article of the Egyptian Constitution and its implication on minorities


The Second Article of the Egyptian Constitution
and its implication on minorities
Mina Fouad Tawfike
Freelance Coptic Writer, Blogger and Lecturer
freeorthodoxmind@gmail.com

The parliament elections are now finished, and the problem of setting the new constitution is now rising especially because the islamists have gained the majority of the parliament.
It has been along debate between the Liberal and the Islamists since the addition of the second article to the constitution in 1971. The second article of the Egyptian constitution states that:
"Islam is the religion of the State and Arabic its official language.
Islamic law (Sharia) is the principal source of legislation."
These two parts of the article have many bad implications.
(Continue Below)

Sunday, January 8, 2012

نادر بكار... وتلفيق الأكاذيب

نادر بكار... وتلفيق الأكاذيب

ما بين عشرات اللقاءات على شاشات التلفاز، وعشرات الحوارات على المواقع والجرائد المختلفة، يستمر نادر بكار المتحدث الرسمي بإسم حزب النور في تكرار وترديد نفس الأكاذيب المتعلقة بموقف حزبه الرافض لتولي الأقباط والمرأة رئاسة الجمهورية.
كان آخر هذه اللقاءات مداخلة هاتفية مع برنامج "صباح دريم" يوم الأحد 8 يناير 2012 حيث كرر ما يكرره دائمًا أن: "إن رفض مسألة تولى قبطى لرئاسة البلاد أمر محسوم داخل الحزب، وهو غير مستغرب، فديانة رئيس الجمهورية أمر منصوص عليه فى عدة دساتير غربية فى اليونان وانجلترا وأسبانيا والسويد".
المؤسف أكثر ليس الأكاذيب التي يرددها بكار لكن أن أحدًا من الضيوف الذين يتواجدون في هذه البرامج لم يحاول الرد عليه أو تفنيد ما يقول.
(تابع بالأسفل)